8 к л а с
(максимальна кількість балів – 90)
І рівень. Укажіть правильну відповідь (максимальна оцінка – 8 балів):
1. Коли Васко да Гама відкрив морський шлях в Індію? (1 бал)
а) 1486 р.; в) 1496 р.;
б) 1492 р.; г) 1498 р.
2. Хто був засновником Запорозької Січі, спорудивши укріплення на о. Мала Хортиця? (1 бал)
а) князь Костянтин Острозький; в) Яків Острянин;
б) Дмитро Вишневецький; г) Северин Наливайко.
3. Які українські землі до підписання Люблінської унії входили до складу Великого князівства Литовського? (3 бали)
а) Волинь, Київщина, Східне Поділля;
б) Буковина,Східна Галичина, Закарпаття;
в) Західна Буковина, Галичина, Західне Поділля;
г) Київщина, Східне Поділля, Наддніпрянщина.
4. Які зміни відбулися у релігійному світі після підписання Аугсбурзького миру? (3 бали)
а) главою церкви замість папи призначався князь;
б) відбулося визнання рівноправності католиків і лютеран;
в) початок зародження протестантизму;
г) спрощення обрядів і церковних таїнств.
ІІ рівень. Виконайте завдання (максимальна оцінка – 16 балів):
5. З прізвищами яких історичних діячів ви пов’язуєте наступні події? Яким чином ці історичні персоналії були причетні до них: (4 бали).
а) «Тарасова ніч»;
б) «Тридентський собор»;
6. Які з нижченаведених тверджень не відповідають історичній дійсності? Поясніть вашу думку ? (4 бали)
а) на межі ХІV–ХV ст. в Італії зародилась культура Відродження;
б) контрреформація – система заходів, спрямованих на розвиток реформаційних ідей і рухів;
в) Річ Посполита як союзна держава виникла у 1596 році внаслідок об’єднання Польського королівства і Великого князівства Литовського;
г) перші реєстрові козаки звільнялись з-під влади феодалів, старост і воєвод, проте підлягали під адміністративне управління шляхтича Я. Бадовського.
7. Вставте пропущені слова в тексті (4 бали):
«Перше велике козацьке повстання кінця ХVІ ст. розпочалося в _______ році. Воно охопило Поділля, Волинь і ___________. Разом із козаками на боротьбу проти магнатів і шляхти виступили й ___________. Очолив повстання __________________, гетьман ____________________. Боротьба набула загального ______________________ характеру. Шляхетська армія була добре озброєна, а основну її частину складала _____________ . Тиждень тривала битва між повстанцями та шляхетськими військами, у наслідок якої загинуло понад __________ повстанців. У результаті переговорів підписана угода «послушенства королю».
8. Установіть хронологічну послідовність історичних подій (4 бали):
а) Люблінський сейм;
б) заснування Києво-Могилянської академії;
в) військо Запорізьке увійшло до Ліги Європи країн;
г) церковні собори у Бресті;
д) Хотинська війна;
є) повстання Івана Сулими;
ж) заснування Запорозької Січі;
з) видання останньої редакції Литовських статутів.
ІІІ рівень. Дайте відповіді на запитання й опрацюйте таблицю (максимальна оцінка – 30 балів):
9. Дайте визначення понять (8 балів):
а) Литовський статут –
б) слобода –
в) фільварок –
г) секуляризація –
10. Заповніть таблицю (8 балів):
Лінії порівняння | Люблінська унія | Кревська унія | |
Передумови підписання
|
|
| |
Рік підписання, ким підписано |
|
| |
Основні положення |
|
| |
Наслідки для українських земель |
|
| |
11. Кому належить вислів: «Взяти молот у руки і вдарити по старому світу»? Розтлумачте його. (6 балів)
12. Користуючись різними джерелами інформації, визначте прізвища чотирьох історичних осіб, які або зображені на світлинах, або про яких сповіщають бібліографічні джерела. Двома реченнями розкажіть, чим саме вони уславилися (8 балів):
а) «Видатний політичний діяч, полководець, меценат. Навчався в Острозькій школі, згодом пішов на Запоріжжя. Був гетьманом реєстрового козацтва. На чолі 20-ти тисячного війська брав участь у поході військ польського королевича Владислава на Москву. За його участі у 1610 році було відновлено православну єпархію. У 1621 році очолив козацьке військо у битві під Хотином»;
б) «Видатна постать Високого Відродження. Дитинство провів у невеликому містечку біля Флоренції, підлітком вступив на навчання до художньої школи при дворі Лоренцо Медічі. У двадцятирічному віці відвідав Рим і створив там скульптуру «П’єта» («Оплакування Христа»). Повернувшись до Флоренції, він створив мармурову статую Давида – молодого пастуха, що за біблійною легендою, переміг Голіафа. Справжніми шедеврами стали гробниці Юлія ІІ в Римі і родини Медічі у Флоренції. Геній великого митця втілився в соборі Святого Петра в Римі»;
в) г)
ІV рівень. Дайте розгорнуті відповіді на запитання (максимальна оцінка – 36 балів):
13. Складіть глосарій з шести понять до теми «Розвиток української культури та побуту в ХVІ ст.». Розтлумачте їх. (12 балів)
14. Чому, на вашу думку, Великі географічні відкриття ввійшли до історії саме під такою назвою? Яким є ваше ставлення до такого визначення цієї доби? Запропонуйте власну альтернативну версію назви періоду географічних відкриттів (12 балів).
15. Уявіть, що ви – генеральний писар при гетьмані Богдані Хмельницькому. У 1655 році він наказав Вам скласти список козаків, які, беручі участь у національно-визвольній війні, уславилися мужніми вчинками та хоробрістю. Зазначте, в яких битвах вони брали учать та завдяки яким вчинкам увійшли в історію (12 балів).
9 к л а с
(максимальна кількість балів – 90)
І рівень. Укажіть правильну відповідь (максимальна оцінка – 8 балів):
1. Коли вийшла президентська прокламація про звільнення рабів у США? (1 бал)
а) 1838 р.; в) 1863 р.;
б) 1862 р.; г) 1867р.
2. Програмні документи кирило-мефодіївців містили соціальні вимоги… (2 бали)
а) скасування кріпацтва та поширення освіти серед народу;
б) запровадження вищого навчання українською мовою;
в) зменшення грошового податку, запровадження податкових пільг для селян;
г) наділення селян землею.
3. Лібералізм – це… (2 бали)
а) система поглядів та ідей, за допомогою яких люди усвідомлюють та оцінюють дійсність, що їх оточує;
б) принцип, позиція в політиці, що характеризується настороженим ставленням до соціальних змін, прагненням до стабільності;
в) суспільно-політичний рух, націлений на припинення дії якогось закону, відміну або скасування певного урядового рішення;
г) суспільно-політична течія, що об’єднує прихильників парламентського ладу і свободи підприємництва.
4. Які губернії сформувалися на підросійських територіях України в результаті
адміністративного поділу кінця ХVІІІ ст. – початку ХІХ ст.? (3 бали)
а) Харківська, Чернігівська, Полтавська, Київська, Подільська, Волинська, Катеринославська, Херсонська, Таврійська;
б) Харківська, Сумська, Полтавська, Київська, Подільська, Волинська, Катеринославська, Херсонська, Таврійська, Станіславська;
в) Слобожанська, Чернігівська, Полтавська, Київська, Подільська, Волинська, Одеська, Херсонська, Західноукраїнська, Таврійська.
ІІ рівень. Виконайте завдання (максимальна оцінка – 16 балів):
5. Визначте, яким країнам належали нижчезазначені колонії (4 бали):
а) Куба, Філіппіни, Канарські острови;
б) Алжир, Сенегал, Габон;
в) Капська колонія, острів Цейлон, острів Ямайка;
г) Мозамбік, Ангола, острови Зеленого Мису.
6. Які з нижченаведених тверджень не відповідають історичній дійсності? Поясніть чому? (4 бали)
а) у планах Наполеона Україні відводилась роль буферної зони між Західною Європою та Росією;
б) за часи правління німецького імператора Вільгельма ІІ відчутно загострилися відносини Німеччини з Францією, Англією та Росією;
в) на початку 30-х років ХІХ ст. в Україні сформувалися дві таємні декабристські організації ;
г) у 1865 році завершилася Громадянська війна у США.
7. Вставте пропущені слова в тексті (4 бали):
«Реформи кінця ХVІІІ, проведені в Австрійській імперії, найбільше зачепили два головних стани українського суспільства – _____________ і ___________. Доля галицьких селян виявилася _________, ніж у співвітчизників, які мешкали на території Російської імперії. У той час, коли Йосип ІІ ___________ кріпацтво, Катерина ІІ його ___________. Української шляхти на Західноукраїнських землях не існувало, тому українцями здебільшого управляли іноземці: у Галичині – ________ шляхта, на Буковині – ________– бояри, у Закарпатті – _________ пани».
8. Установіть відповідність між подіями та датами (4 бали):
а) Утворення митного союзу за ініціативою Прусії | 1) 1861 р. |
б) Заснування Львівського університету | 2) 1780 р. |
в) Анексія Техасу США | 3) 1834 р. |
г) Початок правління Миколи І | 4) 1845 р. |
д) Тільзітський мир | 5) 1784 р. |
є) Початок правління Йосипа ІІ | 6) 1799 р. |
ж) Проголошення П’ємонту Італійським королівством | 7) 1807 р. |
з) Бонапартистський переворот у Франції | 8) 1825 р. |
ІІІ рівень. Дайте відповіді на запитання й опрацюйте таблицю (максимальна оцінка – 30 балів):
9. Викресліть зайве. Що об’єднує ряд слів, які залишилися? (6 балів)
а) Багратіон, Барклай де Толлі, Кутузов, Четвертаков;
б) Чартизм, тренд-юніонізм, Вікторія, Фарадей, вігі, Священний союз;
в) Пестель, Аракчеєв, Муравйов, Трубецькой, Рилєєв, Каховський;
10. Визначте причини та наслідки зазначених подій (8 балів)
Причини | Подія | Наслідки |
| утворення та діяльність «Руської трійці» |
|
| утворення та діяльність Кирило-Мефодіївського товариства |
|
| «Доктрина Монро» |
|
| Віденський конгрес |
|
11. Спираючись на вихідні дані, зіставте прізвища діячів культури із видами мистецтв, у яких вони творили (8 балів):
література | філософія | живопис | музика |
|
|
|
|
а) Ж.-Л. Давид; є) М. Ломоносов; л) О. Пушкін;
б) Й.-В. Гете; ж) Е. Делакруа; м) К. Маркс;
в) О. Дом'є; з) В.Скотт; н) Й.С. Бах;
г) Г.-Ф. Гендель; і) Ж. Мілле; о) Ф. Міллер;
д) І. Кант; к) Л. Фейєрбах; п) К. Брюлов;
р) Г. Берліоз
12. Портретна галерея. Зіставте фото історичного діяча з фактами його діяльності. Назвіть їхні прізвища (8 балів):
а) поет, який започаткував добу нової української літератури, автор першого твору на «живій» українській мові;
б) очолив Тульчинську управу «Союзу порятунку» в Україні, члени якої згодом оголосили про створення Південного товариства з ним на чолі. Автор «Руської правди»;
в) з його іменем пов’язують об’єднання Німеччини, створення нового Північно-німецького союзу, до якого ввійшли 22 держави. «Хрещений батько» нової німецької держави;
г) діяч Французької революції, депутат Конвенту, очільник Комітету громадянського порятунку у Франції.
1)
2)
3)
ІV рівень. Дайте розгорнуті відповіді на запитання (максимальна оцінка – 36 балів):
13. Уявіть себе учасником наукової конференції «Шевченкова доба». Підготуйте тези доповіді «Вплив ідейної спадщини Тараса Шевченка на національне відродження України» (12 балів)
14. Як ви розумієте слова Отто фон Бісмарка, з якими він звернувся до німецьких парламентарів: «Усі великі питання вирішуються не під час парламентських дебатів або голосуванням більшості, а залізом і кров’ю»? Чи в усіх європейських країнах діяло саме таке правило? Обґрунтуйте свою думку та наведіть приклади? (12 балів)
15. Уявіть себе імператором Австро-Угорщини кінця ХІХ ст. Звертаючись до досвіду об’єднання та модернізації провідних держав світу, таких, як: Німеччина, Італія, США, Японія, подумайте, які б реформи ви провели та на який соціальний прошарок спирались під час упровадження власної політики? Який і чий досвід ви б запозичили? Відповідь обґрунтуйте (12 балів)
10 к л а с
(максимальна кількість балів – 80)
І рівень. Укажіть правильну відповідь (максимальна оцінка – 7 балів):
1. Революція в Мексиці початку ХХ ст. розпочалась у… (1 бал)
а) 1908 р.; в) 1912 р.;
б) 1910 р.; г) 1914 р.
2. В якому документі Центральна Рада проголосила створення Української Народної Республіки? (2 бали)
а) Перший універсал; в) Третій універсал;
б) Другий універсал; г) Четвертий універсал
3. Яка держава після Першої світової війни стала основним кредитором післявоєнного світу? (2 бали)
а) Велика Британія; в) США;
б) Франція; г) Німеччина.
4. Якому органу належала законодавча влада УНР за часів Директорії? (2 бали)
а) Трудовому конгресові; в) Народному секретаріатові;
б) Верховній Раді УНР; г) Всеукрревкому.
ІІ рівень. Виконайте завдання (максимальна оцінка – 17 балів):
5. Розкрийте зміст понять (4 бали):
а) аншлюс –
б) репарація –
в) парцеляція –
г) «П’ята колона» –
6. Як сьогодні називаються міста України, які у 1917 – 1921 роках носили назви: (4 бали)
а) Катеринослав; в) Єлизаветград;
б) Станіслав; г) Юзівка.
7. Викресліть зайве у кожному рядку. Що об’єднує ряд слів, які залишилися? (4 бали)
а) битва на р. Соммі, Верденська битва, битви на р. Марна, битва під Ютландом;
б) В. Вільсон, В. Гардінг, К. Кулідж, Г. Гувер;
в) С. Петлюра, Д. Дорошенко, Ф. Швець, А. Макаренко;
г) Генеральний секретаріат, Народний секретаріат, Рада народних міністрів, Директорія УНР.
8. Позначте варіант відповіді, що описує подію всесвітньої історії першої половини ХІХ ст., яка відбулась в один рік зі згаданою в уривку. Назвіть рік, коли це сталося: (5 балів)
«…Припинення воєнних дій на суші і в повітрі упродовж 6 годин після підписання перемир’я. Негайна евакуація окупованих країн: Бельгії, Франції, Люксембургу, так само, як Ельзас-Лотарингії…».:
а) «…члени Ліги зобов’язувалися поважати і зберігати проти кожного зовнішнього нападу територіальну цілісність та політичну незалежність усіх членів Ліги...»;
б) «…Росія з одного боку, та Німеччина, Австро-Угорщина, Болгарія, Туреччина – з іншого боку, оголошують що стан війни між ними припинено…»;
в) «…Отже, перший фазис на Марні схиляється на користь союзників, бо правий фланг і центр німців нині відступають…»;
г) «… Панове, рівно 48 років тому у дзеркальній залі Версальського палацу проголошено Німецьку імперію…».
ІІІ рівень. Дайте відповіді на запитання й опрацюйте таблиці (максимальна оцінка – 22 бали):
9. Заповніть таблицю та зробіть стислий висновок: (6 балів)
«Втрати і здобутки України у Першій світовій війні»
Втрати | Здобутки |
|
|
Висновок | |
10. Установіть відповідність між назвами повоєнних міжнародних договорів/конференцій і їх змістом: (8 балів)
Міжнародні договори після Першої світової війни (1919 – 1923)
а) Сен-Жерменський договір | 1) 2/3 угорських земель передавалися до Чехословаччини, Югославії, Румунії; чисельність угорської армії скорочувалася до 35 тис.; флот Угорщини конфіскувався; |
б) Севрський договір | 2) вторинний перегляд кордонів Туреччини; розпад Османської імперії; в Туреччині скасовувався режим капітуляції; |
в) Тріанонський договір | 3) обговорювалися претензії Західних країн до Росії; |
г) Рапальський договір | 4) розпад Австро-Угорщини на самостійні держави; Австрія визнавала незалежність Югославії та Чехословаччини; до Чехословаччини відходили Моравія, Селезія та Закарпатська Україна, до Італії – Тіроль, до Румунії – Буковина; |
д) Гаазька конференція | 5) Болгарія мала виплатити 2, 25 млрд золотих франків; до Румунії від Болгарії відходила Південна Добруджа, а Італія, Великобританія, Франція й США поділили між собою Західну Фракію; |
є) Лозаннський договір | 6) обговорення російського питання та висунення вимог до Росії: сплатити борг Російського керівництва, ліквідувати монополію на зовнішню торгівлю; |
ж) Генуєзька конференція | 7) Туреччину позбавили виходу до Середземного моря; всі турецькі володіння, розташовані в Європі, передані Греції; Туреччина визнала незалежність Вірменії; до Великобританії відійшли Палестина, Ірак та Йорданія, до Франції – Сирія та Лівія; армія Туреччини обмежувалася 50 тис осіб; |
з) Нейїський договір | 8) сепаратний російсько-німецький договір, «Піжамний» договір, який декламував установлення дипломатичних відносин між країнами, взаємовідмова від претензій; пункти про економічне співробітництво. |
11. Визначте, про яких історичних діячів йдеться, зіставляючи фото та біографічні довідки. Вкажіть ті постаті, чиї дії та вчинки позитивно вплинули на розвиток історії їхньої країни, а чиї – негативно: (8 балів)
а) видатний український історик, який у 1917 році став Головою УЦР;
б) він був символом «Нової ери» розквіту США;
в) німецький генерал, автор пану, згідно з яким головний удар німців у Першій
світовій війні спрямовувався на Францію, зокрема на Париж;
г) він керував наступом більшовицьких військ на Полтаву, а в 1918 році перед загарбанням міста заявив: «Я віддав наказ вирізати всіх захисників місцевої буржуазії».
а)
ІV рівень. Дайте розгорнуті відповіді на запитання (максимальна оцінка – 34 бали):
12. До збірки «Світочі українського відродження» вам запропоновано написати статтю про Бориса Дмитровича Грінченка до 150-річчя від дня його народження. Складіть тези вашої статті, придумайте заголовок, доберіть епіграф (10 балів).
13. Пам’ятні місця Луганщини: (12 балів)
а) Що зображено на ілюстрації? Деталізуйте зображення за таким алгоритмом:
– де в м. Луганську розташовано цей історичний пам’ятник;
– коли, за яких історичних обставин він потрапив до нашого міста;
– якій державі належав до того, як стати трофейними;
– що він символізує?
Що ви ще можете розповісти про цей монумент?
б) «По одній з центральних вулиць м. Луганська у напрямку залізничного вокзалу влітку 1919 року рухалася хода (приблизно з 5 тис людей). Усі вони були вдягнені в лахміття та справляли враження армії нужденних. Лише 300 чоловіків із загальної маси були озброєні гвинтівками. Решта були міськими перехожими або родичами тих, хто йшов на фронт. Очолював ходу статний чоловік, одягнений у потерту шкіряну куртку. При цьому він їхав на старезній худій кобилі. На вокзалі озброєні солдати разом зі своїм командиром сіли в товарні вагони та з революційними гаслами рушили в бік станції Дебальцеве на боротьбу з армією Денікіна, що рухалася з півдня…». Ось уже понад 30 років на одному з пагорбів Луганська в районі залізничного вокзалу височить пам’ятник цій людині. Хто він та завдяки яким вчинкам уславився?
в) На початку ХХ ст. на території Луганщини знаходилися два уїзних міста – Луганськ і Старобільськ, при чому останній був більший за перший. З кінця ХІХ ст. було модно споруджати підземні переходи в містах між будинками. Мережею таких переходів відзначається і Старобільськ. У 1920 році, за місцевою легендою, вибивши з міста «червоних», поранений революціонер дав 3 дні відпочинку своїм бійцям. Перебуваючи в Старобільську, він заховав свої скарби в лабіринтах міста. Його цінності перевозили кількома обозами (золото та срібло було в злитках, мільйони карбованців у золотих монетах царської чеканки, ювелірні вироби тощо). Якнайшвидше тікаючи з міста, він не взяв із собою ані копійчини, сподіваючись повернутись, але він більше так і не побачив ці краї… Сьогодні скарби цієї людини не знайдені через недостатню дослідженість лабіринтів і печер Старобільська. Про якого історичного діяча йде мова? Оцініть його діяльність.
г) У 1919 році мешканці Луганська під час найважчих боїв проти військ генерала Денікіна стояли «живим ланцюгом» від патронного заводу до сучасної Обласної клінічної лікарні, передаючи патрони з рук у руки. За цей героїчний вчинок м. Луганськ було нагороджено спеціальним орденом. Крім того, невдовзі було встановлено Меморіал, який нагадує про місце кривавих боїв за Луганськ. Яку назву носить цей меморіал? Де його споруджено?
14. Уявіть себе мандрівником. Ви напередодні Першої світової війни здійснили подорож за маршрутом Гельсінкі – Каунас – Львів – Белград, але змогли повернутися додому тільки на початку 1919 року. Кордони яких країни ви перетнули на початку вашої подорожі, а які – наприкінці? (12 балів)
11 к л а с
(максимальна кількість балів – 84)
І рівень. Укажіть правильну відповідь (максимальна оцінка – 6 балів):
1. Коли було утворено НАТО? (1 бал)
а) 1947; в) 1949;
б) 1948; г) 1950.
2. Яка країна, союзниця Німеччини, вела у 1940 –1941 рр. активні бойові дії на півночі Африки? (1 бал)
а) Італія; в) Японія;
б) Австрія; г) США.
3. Напередодні Другої світової війни територія сучасної України перебувала під владою… (2 бали)
а) СРСР, Румунія, Чехословаччина; в) СРСР, Польща, Чехословаччина;
б) СРСР, Польща, Австрія, Угорщина; г) СРСР, Румунія, Польща, Угорщина.
4. «Ждановщина» – це? (2 бали)
а) політика Радянського Союзу, скерована на коренізацію української мови;
б) система заходів, спрямованих на відновлення ідеологічного контролю над
суспільством;
в) політика ідеологічного тиску на творчу інтелігенцію;
г) добровільне зрадницьке співробітництво місцевого населення з окупаційним
режимом.
ІІ рівень. Виконайте завдання (максимальна оцінка – 18 балів):
5. Які з нижченаведених тверджень не відповідають історичній дійсності? Поясніть чому?
(4 бали)
а) рівно через два роки після укладення Францією акту про перемир’я з Німеччиною розпочалася німецько-російська війна, названа Великою Вітчизняною;
б) на початку 1946 року Джорджем Кеннаном, радником посольства США в Москві, запропонована доктрина «холодної війни», що передбачала оборону всього західного світу від «можливого проникнення комунізму»;
в) з 28 листопада по 1 грудня 1943 року в Тегерані, столиці Ірану, відбулась перша конференція держав «Великої трійки» – Великої Британії, США, СРСР – провідних учасників антигітлерівської коаліції;
г) офіційним приводом для початку операції «Вісла» стала загибель 28 березня 1947 року в районі селища Яблонне, заступника міністра оборони Польщі генерала К.Сверчевського, який потрапив до засідки УПА.
6. Які області УРСР у 1940–1950 рр. зазнали територіальних змін? Уточніть, які саме зміни відбулися? (4 бали)
а) Вінницька, Харківська,Чернігівська; в) Київська, Львівська, Одеська;
б) Сталінська, Житомирська, Рівненська; г) Ворошиловградська, Закарпатська, Сумська.
7. Заповніть таблицю, користуючись підказками (4 бали)
Операції зі звільнення території України
від німецьких загарбників у 1943 – 1944 рр.
операції та бої 1943 року | операції та бої 1944 року |
|
|
а) Львівсько-Сандомирська операція;
б) Житомирсько-Бердичівська операція;
в) наступ Південно-Західного та Південного фронту;
г) Карпатсько-Ужгородська операція;
д) Міуська операція;
є) Дніпропетровська операція;
ж) Нікопольсько-Криворізька операція;
з) Чернігово-Прип'ятська операція.
8. Розкрийте зміст понять і порівняйте їх значення: «еміграція» та «міграція»; «тиранія» та «тероризм». Лінії порівняння визначте самостійно (6 балів).
ІІІ рівень. Дайте відповіді на запитання й опрацюйте таблиці (максимальна оцінка – 26 балів):
9. Складіть порівняльну таблицю перебігу та наслідків Першої і Другої світових війн
(8 балів)
Лінії порівняння | Перша світова війна | Друга світова війна |
Датування, тривалість |
|
|
Кількість воюючих держав |
|
|
Які воєнні блоки були утворені напередодні війни |
|
|
Території, з яких розпочались воєнні дії |
|
|
Території, які були охоплені воєнними діями |
|
|
Кількість мобілізованих до армії |
|
|
Загиблі та померлі від ран |
|
|
Матеріальні збитки |
|
|
10. Користуючись підказками, установіть відповідність між офіційною назвою фронтів Червоної Армії (до жовтня 1943 року), назвою фронтів Радянської Армії (після жовтня 1943 року) та їх головнокомандувачами: (8 балів)
а) Південно-Західний фронт; А. І-й Український фронт;
б) Південний фронт; Б. ІІ-й Український фронт;
в) Степовий фронт; В. ІІІ-й Український фронт; .
г) Воронезький фронт; Г. ІV-й Український фронт;
1. Ф. Толбухін;
2. М. Ватутін;
3. І. Конєв;
4. Р. Малиновський
11. Встановіть відповідність між датами, назвами та наслідками найважливіших битв Другої світової війни (10 балів)
Дата | Назва битви | Наслідки | |
1. 30 вересня 1941 – 7 січня 1942 рр. | А. розгортання Курської битви; | а) початок докорінного перелому в ході Другої світової війни; | |
2. 23 жовтня – 4 листопада 1942 р. | Б. розгортання морської битви в затоці Лейте; | б) крах німецького плану «Блискавичної війни» проти СРСР; | |
3. 17 липня 1942 – 2 лютого 1943 рр. | В. розгортання битви біль Ель-Аламейна; | в) кінець докорінного перелому в ході Другої світової війни; | |
4. 5 липня – 23 серпня 1943 р. | Г. розгортання морської битви біля озера Мідуей; | г) початок визволення північної Африки з-під італійсько-німецької окупації; | |
5. 23–26 жовтня 1944 р. | Д. розгортання Московської битви | д) початок і завершення звільнення Філіппін та Індонезії. | |
| Е. розгортання «битви за Англію»; |
| |
| Є. розгортання Сталінградської битви |
| |
ІV рівень. Дайте розгорнуті відповіді на запитання (максимальна оцінка – 34 бали):
12. Складіть «Календар найважливіших подій політичного життя США у другій половині ХХ століття». Які з них найбільше вплинули на подальший розвиток американського суспільства? (10 балів)
13. Уявіть, що Міністерство закордонних справ оголосило конкурс на посаду речника посла України в Канаді. Ви, як головний претендент на посаду, відповідаєте всім вимогам конкурсу, але для затвердження на посаду вашої персони, Вам необхідно в Міністерство надати необхідний матеріал про українців, які мешкають у Канаді за таким алгоритмом: коли, з яких причини, за яких умов і обставин українці потрапили до Канади; які їхні основні місця компактного проживання; в яких галузях вони переважно працевлаштовані; які українські організації в Канаді існують, на що скерована їх діяльність; хто з переселенців або їхніх нащадків, мешкаючи в Канаді, стали відомими особистостями. Насамкінець визначте основні проблеми, з якими стикаються українці, мешкаючи за океаном. Матеріал подайте у вигляді довідки. (12 балів)
14. 2013 рік – рік святкування 70-ї річниці початку визволення України. Ви – учасник конференції, яка є одним із заходів, присвячених урочистому святкуванню цієї події. Самостійно оберіть тему власної доповіді. Складіть розгорнутий план вашого виступу (12 балів).
Олімпіада з правознавства 9 клас
І. Дайте визначення правових термінів. Наведіть приклади їхнього застосування у правовому контексті (загалом – 20 балів):
Право
Джерела права
Норми права
Конституція
ІІ. Порівняйте поняття «правоздатність» – «дієздатність». (12 балів)
ІІІ. Складіть схему «Організація державної влади в Україні». (11 балів)
ІV. Охарактеризуйте підстави і види юридичної відповідальності. (12 балів)
V. Уявіть, що вам доручили створити на шкільному сайті розділ «Україна – суспільство правової культури». Визначте, які рубрики потрібно створити у даному розділі сайту, а також його змістове наповнення (перелік основних статтей, фото та відеоматеріалів, тощо). Ваш вибір обґрунтуйте (10 балів)
VІ. Юридична задача (10 балів):
На нічній вулиці автомобіль громадянина Петренка був зупинений невідомим. Незнайомець попросив відвезти його разом із товаришем у лікарню. Петренко категорично відмовився. Тоді невідомий застосував силу до Петренка та викинув його із автомобіля, а сам сів за кермо автівки, попередньо завантаживши на заднє сидіння свого ледь притомного товариша. За якусь мить автомобіль зник із поля зору Петренка. Здійсніть правовий аналіз ситуації.















Немає коментарів:
Дописати коментар